mr-moto-column
Column

Limited Assurance

Goedemiddag, met Ridderbeekx Audit en Advies. Wat kan ik voor u doen?
– Ik wist dat u de telefoon zou opnemen.
Pardon?
– Ik wist dat… nou ja, dat komt nog wel. U spreekt met mijnheer Moto.
Meneer Moto, goedemiddag. Hoe kan ik u van dienst zijn?
– Mijnheer.
Pardon?
– Het is mijnheer Moto. MIJNheer. Ik wist dat u dat fout zou uitspreken.
Eh… goed, mijnheer Moto, zegt u het maar.
– Ik wil graag een keurmerk voor mijn bedrijf. Dat soort dingen doet u toch?
In principe wel. Maar er is een heel grote variëteit aan keurmerken en certificaten. Waar bent u precies naar op zoek?
– Een kwaliteitstempel. Ik lever betrouwbare diensten en wil dat uitdragen. En privacy. Dat ik goed omga met de beveiliging van informatie. Klanten vragen daar meer en meer om.
Een verstandige gedachte, mijnheer Moto.
– Ik wist dat u dat zou zeggen. En nu gaat u mij vertellen dat we zo’n keurmerk wellicht ook kunnen gebruiken om ons in de markt te onderscheiden.
Inderdaad, hoe wist u dat?
– Dingen weten is onze missie.
Interessant…vertelt u eens, in welke sector bent u eigenlijk actief?
– Eh…advies. Ja, dat is het. Advies en consultancy. Op maat, wel te verstaan.
Ik begrijp het, mijnheer Moto. Maar advies op welk gebied? En aan wie?
– Aan individuele personen. En ons productaanbod is nogal breed. Gezondheid, geluk, terugkeer van een geliefde, carrière, examens, verjagen van boze geesten. Dat soort werk.
U neemt me in de maling, mijnheer Moto.
– Geenszins. Ik wist dat u zou twijfelen maar laat ik u vertellen dat wij een zeer serieuze business runnen. Ik heb een officieel bedrijf en een zeer tevreden clientèle. En zodra we die kwestie van de facturering van de MVK hebben opgelost hebben, komt die goedkeurende verklaring bij de jaarrekening ook een stap dichterbij.
MVK?
– Mentale voorrijkosten. Bij het eerste contact komen we in gedachten al bij de klant langs. Maar even terug naar de hoofdzaak: de concurrentie is moordend en bedient zich niet van legitieme middelen om hun dubieuze advies aan de man te brengen, en dan druk ik me nog vriendelijk uit. Vooral die kliek rond Professeur Matanga…
Ik onderbreek u even, mijnheer Moto. Bent u zo iemand van wie ik regelmatig kleine briefjes met een hulpaanbod in mijn brievenbus vind?
– Inderdaad, een vermaard en bekroond internationaal medium. En goed dat u die briefjes noemt. Dat is de plek waarop het keurmerk moet prijken. Het gaat om vertrouwen, om trust. Dat hoef ik u toch niet te vertellen?
Ik betwijfel of u bij mij aan het goede adres bent, mijnheer Moto. Uw dienstverlening is niet direct… eh… mijn core business.
– Wat jammer. Werkelijk jammer dat u dat zegt. In mijn private cloud zie ik een andere reden voor uw terughoudendheid, maar ik zal u niet voor het blok zetten.
Voor het blok? Ik…
– Laat ik volstaan te zeggen dat er luchtvaartmaatschappijen zijn waar de serverruimtes met assuranceverklaringen behangen zijn, en de schoonmaker toch een stekker kan verwisselen voor die van de stofzuiger, waardoor niemand meer kan vliegen. Dat de dieren in sommige gecertificeerde slachthuizen slechter af zijn dan bij mijn rituelen, om over de wapenhandel nog maar te zwijgen. En onze patches zijn up-to-date, dus geen WannaCry hier. Denkt u daar maar eens over na.
Dat zal ik doen, mijnheer Moto.
– Ik weet dat u dat niet zult doen. Maar weest u gerust, ik vergeef u. En ik vertrouw erop dat u geen MVK berekent. Goedemiddag.

Gepost op: binnen Geen categorie.

Geef een reactie